berattelser-kanda-och-okanda

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Alma Andersson - 9 augusti 2012 21:00

Jag kommer inte bara att skriva när jag inte kan sova, utan även på dagarna.


Den gode Samariten

Av Alma Andersson - 9 augusti 2012 01:21

När jag gick nerför trappan och in i köket såg jag en lapp som låg på köksbordet, på lappen stod det:
Pizza i kylen. Värm den i micron, 2 min. Glöm inte att handla idag, kortet ligger i skåpet.
Puss Mamma
Typiskt, kunde hon inte handla själv någon gång? Fast jag kunde ju alltid passa på att shoppa lite samtidigt, dem där ursnygga svarta jeansen till exempel, dem där leopardbootsen från Jimmy choo var ganska snygga, jag behöver verkligen en väska, den röda från Prada? Och hade inte Vera Wang en ny turkos topp? När jag tänker efter så är det nog inte så dåligt att handla iallafall. Ska jag fråga om Jools vill med? Jo, det gör jag nog.


Kära dagbok!
Jag var och shoppade idag med Julia och hittade en massa saker, till och med ett par örhängen från Chanel och en parfym från Balenciaga! Örhängena är jättefina och parfymen luktar bland annat av: ljust trä, mysk och vanilj! Det var jättekul att shoppa med Jools. Tyvärr kommer mamma hem sent, igen, och pappa är i L.A den här månaden med... Men jag är van och kan klara mig själv. God natt!
När jag lade mig i sängen kom jag ihåg den hemska mardrömmen. Det känns som om det är ett förlorat minne men något sådant har aldrig hänt mig eller någon jag känner, såvitt jag vet iallafall. Jag låg vaken länge och tänkte på drömmen men jag måste ha somnat till slut, för nästa gång jag öppnar ögonen är jag tillbaka i skogen och jag hör tunga steg bakom mig...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards